یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

سیم جوش چیست؟

مجله روزهای شادی یک صفحه عمومی است

سیم جوش چیست؟

۱۹ بازديد

معرفی انواع سیم جوش

با توجه به اینکه جوشکاری برای اتصال قطعات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هریک جنس‌های متفاوتی دارند، سیم جوش ها در انواع و اقسام گوناگونی تولید شده‌اند.

سیم جوش‌ها معمولا در ساخت مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی، صنایع خودروسازی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند که از انواع آن‌ها عبارتند از:

1- سیم جوش میگ مگ

سم جوش میگ مگ در انواع مختلف یعنی بدون آلیاژ،‌کم آلیاژ، آلیاژ برای فولاد ضد زنگ و آلیاژ پایه نیکل تولید می‌شود. با این سیم جوش در مراحل جوشکاری از قوس الکتریکی به عنوان منبع استفاده می‌کنند و سیم جوش با سرعت قابل پیش بینی به حوضچه جوش منتقل می‌شود.

این سیم‌جوش در سایزهای 0.8، 1 و 1.2 میلی‌متر و در قرقره‌های 15 کیلوگرمی تولید می‌شود و از مزیت‌های آن می‌توان به یکنواختی جوش، قوس پایدار و عدم پاشش اشاره کرد. از سیم‌جوش میگ مگ برای جوشکاری سازه‌های فلزی، مخازن تحت فشار، صنایع خودروسازی و خطوط لوله استفاده می‌شود.

2- سیم جوش CO2

در صورتی که نیاز به جوشکاری یکنواخت باشد، می توان از سیم جوش CO2 استفاده کرد که با ترکیب گاز CO2 یا آرگون کاربرد دارد. از ویژگی‌های این سیم می‌توان به جوش‌های سرعت بالا، یکنواخت و تولید این سیم در سایزهای مختلف و آلیاژهای متفاوت را نام برد.

نکته قابل توجه درباره این سیم‌جوش آن است که با توجه به نقش حفاظتی گاز دی اکسید کربن از آن هم می‌توان در حوشکاری‌های اتوماتیک و هم نیمه اتوماتیک استفاده کرد.

3- سیم جوش تیگ

سیم جوش تیگ جوش‌های مقاوم در برابر ضربه و ترک ایجاد می‌کند و به همین دلیل از آن برای جوشکاری مخازن تحت فشار، فولادهای ساختمانی و … استفاده می‌شود.

این سیم جوش در انواع بدون آلیاژ، کم آلیاژ، آلیاژ برای فولاد ضد زنگ و آلیاژ بر پایه نیکل تولید شده تا بتوان از آن در کاربری‌های متفاوت بهره‌مند شد. این سیم‌جوش بدون روکش خاصی است و این موضوع به دلیل محافظت گاز آرگون از حوضچه مذاب است.

سیم‌جوش تیگ با قطرهای مختلف به بازار عرضه می‌شوند که متداول‌ترین آن‌ها بین 2.4 تا 3.2 میلی‌متر است.

4- سیم جوش توپودری

سیم جوش توپودری شباهت بسیاری به سیم جوش مگ دارد و این نوع سیم جوش به شکل لوله تو خالی طراحی شده و درون آن پودر خاصی قرار گرفته است.

پودر موجود در این سیم در هنگام جوشکاری تصعید می‌شود و وظیفه حفاظت از حوضچه قوس الکتریکی و حوش را بر عهده دارد. استفاده از سیم‌جوش توپودری افزایش سرعت جوشکاری را به همراه دارد و بدون نیاز به توقف فرایند جوشکاری می‌توان این سیم‌جوش را جایگزین کرد.

5- سیم جوش زیر پودری

از سیم‌جوش زیر پودری برای جوشکاری‌های سنگین مانند صنایع کشتی سازی، راه آهن، سکوهای دریایی و سوله سازی استفاده می‌کنند. جوش‌های ایجاد شده با این سیم‌جوش یک دست بوده و با سرعت بالایی انجام می‌شوند.

این سیم جوش نیز مانند سایر مدل‌ها در انواع بدون آلیاژ، کم آلیاژ، آلیاژ فولاد ضد زنگ تولید شده است. این سیم‌جوش در سایزهای 2.4، 3.2، 4 و 5 تولید می‌شود و جنس آن نیز معمولا از استیل یا فولاد ضد زنگ است.

فلزهای بکار رفته برای ساخت سیم جوش

برای ساخت سیم‌جوش هم از فلزات آهنی و هم غیرآهنی استفاده می‌شود. سیم جوشی که برای جوشکاری قطعات مختلف کاربرد دارد، باید متناسب با آن‌ها باشد. به طور مثال برای اتصال دو فلز با آلیاز مس نمی‌توان از سیم‌جوش آهنی استفاده است.

به طور کلی سیم جوش‌ها به 5 نوع مختلف دسته بندی می‌شود که هریک در موارد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند و شامل سیم‌جوش آهنی، با آلیاژهای فولاد، فولادهای پرکربن، چدنی و غیر آهنی می‌شوند.

 
قبل و بعد از مصرف

5 تا از بهترین کرم ها برای از بین بردن جای جوش

آکنه یکی از مشکلات رایج پوستی است که با شروع دوران بلوغ شروع و گاهی تا سنین بزرگسالی نیز ادامه خواهد داشت. جوش ها به تنهایی مشکل محسوب نمیشوند. گاهی جای جوش ها ظاهر پوست را تغییر میدهند. از این رو در این مقاله به معرفی چند محصول برتر از بین برنده جای جوش خواهیم پرداخت.

آکنه چه زمانی ایجاد میشود؟

آکنه زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز در پوست که به عنوان فولیکول‌های مو شناخته می‌شوند، مسدود شوند. غدد چربی پوست غدد ریزی هستند که در نزدیکی سطح پوست شما وجود دارند. این غدد به فولیکول‌های مو، سوراخ‌های کوچکی در پوست شما که مو از آن رشد می‌کند، متصل شده‌اند.

غدد چربی پوست موها و پوست را چرب می‌کنند تا از خشک شدن آن‌ها جلوگیری شود. آن‌ها این کار را با تولید ماده روغنی به نام سبوم انجام می‌دهند.

بقیه مطالب را دنبال کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.